2012-06-26

"Droppen för nära himlen"

Idag skriver lokaltidningarnas konstrecensenter om Byhusets fotoutställning. Både Östersunds-Postens Christer B Jarlås och Länstidningens Linda Petersson är positiva. Jarlås skriver till exempel att "Ett besök på Byhuset i sommar visar måleri och konst av synnerligen hög klass. Det är rent imponerande på alla sätt och vis." Om min bild skriver han inget specifikt. Det gör däremot Linda Petersson, som tycker att min droppbild och Lennart Jonassons himmelsbild hänger för nära varandra. "Något jag blir irriterad på är att Hans Månssons Droppe hänger för nära inpå Lennart Jonassons bild på laduväggen. Det gör att jag läser ihop fotografierna vilket inte gör sig bra då de tar ut varandra." 
I LT:s papperstidning är det också fotot på Lennarts och min bild som man drar på och gör riktigt stor, över nästan fem spalter. Det är ju kul. Min bild blir ungefär 50 gånger större än världskändisfotografen Terry O'Neills bild på en cigarrökande Brigitte Bardot. Sett till bildyta. Om man nu, för skojs skull, får göra en sådan jämförelse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar