2011-11-19

Lyckad första dag på mässan

Det blev en riktigt trevlig dag, den första som utställare på Fotomässan i Älvsjö. Gamla och nya bekanta passerade i en jämn ström. Jag fick många positiva kommentarer om bilderna – en gammal reklamare som jobbat med bilder i många år – sa att "helfigursbilden" på bäcken, den som är precis bakom min axel på bilden ovan, var den enda på hela mässan som berört honom. "Hurdå, vad känner du då?" undrade jag. "Jag skulle vilja åka dit", svarade han. Sådant känns ju väldigt bra att höra, då har jag tydligen lyckats förmedla något av vad jag själv upplevt vid denna bäck. Sedan kom Stockholmsmässans konstförening och köpte bilden med en flytande bubbla, den andra från höger på fotot ovan. Det enda inköp dom gör på hela mässan i år . . . . .
Ser fram emot många nya möten idag.

1 kommentar:

  1. Roligt att höra att det gått bra för dig på mässan. Ser ut att vara väldigt fint med hängningen, boken och så videon. Det är stil på allt du gör!
    Och grattis till försäljningen, lycka till dag 2!

    SvaraRadera